Navigation Menu+

Creativiteit voor een betere wereld

Posted on maandag, 3 april, 2017 by in Waar was Juup

Een middag inspiratie opgedaan bij The Experience Conference van IDEA bij The Warehouse Wicked Grounds .

Mijn top drie van hoogtepunten:

1 Joost Rigter die ons meenam in zijn blinde wereld, met concepten als acceptatie, kwetsbaarheid, gewoon doen en positivisme. ‘Wat is jouw water (comfortzone) en wat is jouw melk (uitdaging)?

2 Willem van der Schoot van Havas Lemz. Met inspirerende cases, zoals Sweetie voor Terres des Hommes, REI Co-op #optoutside, die winkels sluit op ‘Black Friday’ om mensen op te roepen vooral naar buiten te gaan (visie van deze outdoorwinkel), mega grote kinderwagen om comfort te testen en ouders rond te rijden en Ecuador als reisbestemmingen promoten voor eigen inwoners, door ze een reis naar ‘Golfita’ te laten winnen. Een land dat in feite gewoon het eigen land is. Zijn inzet is creativiteit te gebruiken om een betere wereld te creëeren. ‘Building meaningful brands with a positive impact on business and society’. Daar kan ik me goed in vinden. Impactvolle ontmoetingen. 

3 Arent Jan Hesselink van Edelman met hun Trust Barometer. Deze gegevens roepen de interessante vraag op of je een CEO nog wel op het podium moet vragen als hij een vertrouwensscore van 27 punten heeft (lees wantrouwen). Of toch de eigen medewerkers en Peers meer inzetten.